Metody a techniky, s nimiž terapeuté pracují jsou přejímány jednak ze zahraničí, ale často jsou výsledkem dlouholeté terapeutické práce lektorů v praxi a jejich použití je opřeno o relevantní výzkumy a experimentální šetření, která potvrdila při cíleném působení jejich účinnost.
Akreditace a garance participujících subjektů na základech kvality a našich výsledků. Akreditace MŠMT byla udělena s komentářem: „s přihlédnutím k úrovni odborné a pedagogické kvalifikace lektorů a stavu projektové přípravy vzdělávacích aktivit.“ (citace z vyjádření v rozhodnutí MŠMT)
Ve studiu tříletých programů se uplatňuje tzv. model víceúrovňového studia: Sebezkušenostní výcvik – 1. ročník, Teoretická základna – 2. ročník, Terapeutická praxe a supervize – 3. ročník
Lektorský tým tvoří přední čeští i zahraniční odborníci, vysokoškolští pedagogové, lékaři i terapeuté z praxe. Mezi naše stálé lektory patří více jak tři desítky uznávaných odborníků.
E - learning je určen pro přihlášené studenty a lektorský tým. Tento prostor nám umožňuje přehledně zpracovávat reflexe studentů i lektorů, nabízí přehledný soupis plateb studenta i prostor pro předávání informací skrze nástěnky, stránky i rychlá upozornění s odesláním informace na email studenta.
Výběr vhodných kandidátů pro terapeutickou profesi je pro nás zásadní. Každému zájemci je věnován individuální čas. Při přijímacím řízení je sledována zejména motivace ke studiu a osobnostní profil uchazeče.
Studium probíhá dle předem určeného harmonogramu jednotlivých programů a dle jejich specifikace a zaměření. Studium je koncipováno tak, aby v maximální míře respektovalo jedinečnou osobnost a předpoklady každého studenta, ale zároveň postupnými kroky rozvíjelo dynamiku celé skupiny.
Sebezkušenostní výcvik, teoretická základna, získání praktických dovedností, supervize, přenášky, dílny, workshopy i další doprovodné umělecko - terapeutické akce pro veřejnost.
Respektování bio – psycho – sociálně – spirituálního vývoje každého studenta. Studium nedokončí všichni, ale pouze ti, kteří chtějí a jsou schopni svému snu věnovat čas a vlastní sebezdokonalení.
Komunikace se studenty a pomoc absolventům při získání uplatnění v praxi. Vnímání role učitele a studenta jako vzájemný dialog. Studenti mohou se svými pedagogy konzultovat.
Navázání na dlouholetou tradici vzdělávání našich „mateřských“ institucí. Akademie Alternativa s.r.o. se rekrutovala ze společnosti Akademie Alternativa o.s., která vznikla v roce 2007 na základech České hudební společnosti – Společnosti pro hudební terapii (ČHS – SPHT). SPHT pracovala již od roku 1934 a jako ČHS od roku 1973.
„Chytit studenta při úspěchu, nikoli za každou cenu hledat jeho nedostatky.“ Udělat chybu v nácviku terapeutické práce není negativní, rozpoznání, zvědomení a napravení chyby je cestou k zdokonalení. Pokud student rozpozná, že udělal chybu, je na výborné cestě ji neopakovat a zaslouží pochvalu.
Pedagog nehodnotí nabiflované fráze, ale schopnost orientace studenta v dané problematice, schopnost nalezení řešení a neustálé zdokonalování vlastního osobnostního profilu.
Odborně těžké postupové i absolventské zkoušky, na které je student připravován teoreticky a zejména prakticky průběžně po celou dobu studia. Na zkouškách nic studenta nepřekvapí, se vším je během studia seznámen a jakékoli nejasnosti jsou mu během studia objasňovány.
Bezplatné členství studentů a absolventů v profesních organizacích: MAUT – Mezinárodní asociace uměleckých terapií a SAUT - Slovenská asociácia umeleckých terapií.
Propojujeme mezinárodně uznávané metody a struktury výcviku, které jsme navíc ucelili v rámci komplexních vzdělávacích programů s možností získání profesního titulu "Diplomovaný terapeut". Výsledky práce našich absolventů pak mluví sami za sebe.